Handelsbetingelser

Hos Moseby Algeservice går vi op i at levere et grundigt og pænt resultat, og samtidig sørger vi for,

at alt er klart og gennemskueligt for vores kunder. Nedenfor finder du vores handels- og

servicebetingelser, som gælder for alle opgaver og aftaler, medmindre andet er aftalt skriftligt.

1. Aftalegrundlag

Når du som kunde accepterer et tilbud fra Moseby Algeservice – enten skriftligt, mundtligt eller

digitalt – accepterer du samtidig disse handels- og servicebetingelser. Vi forbeholder os ret til at

ændre betingelserne løbende, men ændringer gælder kun for fremtidige opgaver.

2. Ydelser og udførelse

Vi udfører algebehandling, fliserens, tagrens, facaderens og lignende arbejde som aftalt i tilbuddet.

Tidspunkter for udførsel kan ændres ved dårligt vejr eller andre forhold, der gør det uforsvarligt at

arbejde. Vi forbeholder os retten til at afvise eller afbryde en opgave uden ansvar, hvis det ved

ankomst vurderes, at forholdene på stedet (fx for lavt vandtryk, manglende adgang eller skrøbelige

materialer) gør arbejdet usikkert eller uforsvarligt at gennemføre.

3. Forberedelse og adgang

Kunden skal sørge for, at området, der skal behandles, er ryddet, så vi kan gå i gang med det

samme. Det betyder, at store genstande som havemøbler, krukker, træer, grene eller

byggematerialer skal være fjernet. Planter og blomster, som ikke må rammes af rense- eller

algemidler, skal være fjernet eller tildækket med presenning. Hvis vi møder hindringer, som

forhindrer arbejdet, kan vi opkræve et gebyr for spildt kørsel eller ventetid.

4. Vandforsyning

Kunden skal stille vand til rådighed via udendørs vandhane med almindelig haveslangegevind og

rimeligt tryk (mindst ca. 2 bar). Kunden betaler selv for det forbrugte vand. Hvis vandtilførslen ikke

fungerer, eller trykket er for lavt til at arbejdet kan udføres ordentligt, kan vi uden ansvar aflyse eller

flytte opgaven.

5. Pris og betaling

Alle priser er oplyst inkl. moms, medmindre andet fremgår. Betaling skal ske senest på den dato,

der står på fakturaen. Ved for sen betaling kan der pålægges rykkergebyr og renter efter gældende

regler.

Alle tilbud fra Moseby Algeservice betragtes som prisoverslag, medmindre andet tydeligt er angivet.

Det endelige areal og den samlede pris fastsættes først, når opgaven er besigtiget og opmålt på stedet.

Der kan forekomme mindre afvigelser i forhold til det estimerede areal og prisoverslag — dog maksimalt 20 % medmindre andet aftales skriftligt.

6. Ansvarsbegrænsning

Vi passer naturligvis godt på din ejendom, men Moseby Algeservice kan ikke gøres ansvarlig for

følgeskader efter behandling. Det gælder fx misfarvning, afskalning, løse fuger, revner eller skader

på overflader, som i forvejen er slidte, porøse eller i dårlig stand. Vi dækker heller ikke indirekte tab

som driftstab eller tabt arbejdsfortjeneste. Vi er dog naturligvis ansvarlige, hvis der sker skader som

følge af grov uagtsomhed.

7. Reklamation

Hvis du oplever fejl eller mangler, skal du kontakte os hurtigst muligt – gerne med billeder – og

senest inden for 7 dage efter udført arbejde. Vi vurderer derefter, om der er grundlag for udbedring

eller anden kompensation.

8. Force majeure

Vi kan ikke holdes ansvarlige for forsinkelser eller manglende udførelse af arbejdet som følge af

forhold uden for vores kontrol, f.eks. vejrforhold, sygdom, materielnedbrud eller

leveranceproblemer.

9. Billeder og markedsføring

Vi tager billeder før og efter behandling til dokumentation og markedsføring. Jævnfør GDPR-reglerne vil adressen naturligvis ikke fremgå på billederne. Hvis du

ikke ønsker, at billeder fra din ejendom bruges, skal du blot give os besked skriftligt.

10. Lovvalg og tvister

Alle aftaler indgås under dansk lovgivning. Uenigheder forsøges altid løst i mindelighed, men kan

ellers indbringes for retten i Holstebro.

Moseby Algeservice

CVR: 44577380

Enghaven 46

6990 Ulfborg

Tlf.: 53 25 85 50

E-mail: [email protected]

Web: www.mosebyalgeservice.dk

Senest opdateret: 3/11-2025